Ponukareklamných plôch

Reklamné predmetya služby

cookies

Nie je grafika ako grafika

Ako má v skutočnosti vyzerať dobrá grafika? Návodov a odporúčaní je naozaj mnoho. Na začiatok je však dôležité položiť si otázku: „Na čo má grafika slúžiť? Čo grafikou chceme docieliť?“ Stanoviť si cieľ hneď na štarte je nevyhnutné. V ďalšom rade je tiež dobré vedieť, kde sa s grafikou chceme prezentovať a akú cieľovú skupinu má osloviť. Keď vieme odpovede na tieto otázky, môžeme smelo pokračovať ďalej!

U nás v Gryfe sa najčastejšie stretávane s grafikou na outdoorové médiá. Reklamné steny, billboardy a bigboardy sú plochy, ktoré poskytujú skutočne zaujímavý priestor na kreatívu a prezentáciu. Výnimkou však nie je ani grafika pre reklamný textil, predmety, či grafika na označenie áut, výkladov, interiérov aj exteriérov. Vždy je podstatné uvedomiť si ako dané produkty fungujú, zvážiť ich možnosti aj obmedzenia a na základe toho aj celú grafiku pripraviť.

1 / 1

Na čo má grafika slúžiť?

To je najdôležitejšia otázka, ktorú je nevyhnutné mať zodpovedanú hneď na začiatku. Ide o imidžovú kampaň, propagáciu nového produktu, komunikáciu akcie alebo navigáciu? Každá jedna z možností má svoje pravidlá. To najdôležitejšie, ktoré vo vonkajšej reklame platí, je stále staré známe: „Menej je viac!“ Nech je z grafiky zrejmá len najdôležitejšia informácia.


Imidžová kampaň - stredobodom grafiky je produkt, služba alebo logo spoločnosti. Slúži hlavne na pripomínanie sa, udržanie pozornosti, komunikáciu značky, jej myšlienok a oslovenie cieľovej skupiny. Štandardne sa komunikuje „poslanie“ značky. Pri tomto type kampane býva stredobodom posolstvo a doplnené o pútavý dizajn.


Pri propagovaní produktu, služby či projektu sa pozornosť upriamuje práve naň a grafiku dopĺňajú naozaj len najdôležitejšie informácie. Častou chybou je umiestňovanie príliš veľa informácií do grafiky, čím sa stáva neprehľadnou. Grafika potom nefunguje tak ako by mala, pretože pre množstvo vnemov si potencionálni zákazníci nedokážu rýchlo vytiahnuť dôležité a podstatné informácie.


Komunikácia „akcie“ je zvyčajne nápadne odlíšená od bežnej kampane. Zdôrazňuje typ akcie a ponuku. Okrem akcie už grafiku štandardne dopĺňa len ilustračný obrázok produktu, služby a logo spoločnosti.


Navigácia je obzvlášť na reklamných plochách veľmi často využívaná. Okrem dobre a strategicky zvolenej polohy nosiča je vhodné grafiku navrhnúť čo najjednoduchšie a najintuívnejšie. Ak je potrebné uvádzať oporné body, snažte sa vybrať tie najznámejšie a najstrategickejšie. Vždy je vhodné dať si záležať na fonte písma a voliť čitateľný variant v optimálnej veľkosti. Ak siahnete po mape, dajte si pripraviť zjednodušenú verziu. Navigácii vždy nechajte na ploche vlastný priestor. Ak chcete na jednej ploche komunikovať aj ponuku či produkt, určite si plochu rozdeľte tak, aby grafiky navzájom ladili a „nevyrušovali“ sa navzájom.


Označenie a reklamné predmety sa riešia štandardne v zmysle dizajn manuálu, kde sú možnosti a práca s logom a textom k nemu zadefinované už od grafika. V prípade, že spoločnosť dizajn manuálom nedisponuje, pripravuje sa grafika na mieru na konkrétny produkt a plochu.


Čo grafikou chceme docieliť?

Dôležité sú priority. Chceme dať ľuďom vedieť o svojom produkte, pozvať ich do svojej predajne či na eshop? Je ideálne pripraviť vždy prehľadnú a výraznú grafiku s dôrazom na konkrétny cieľ.

U nás v Gryfe presne vieme ako má dobrá a viditeľná grafika nielen na vonkajšej reklame vyzerať. Radi vám poradíme a vytvoríme ju aj pre Vás!

15. január 2021, vytvoril(a): Linda Dlhopolčeková
Táto stránka používa súbory cookies a ďalšie sieťové identifikátory vrátane informačnej povinnosti, aby sme zlepšili Vašu používateľskú skúsenosť. My a naši partneri máme k týmto údajom prístup, alebo ich ukladáme. Tieto údaje používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a zlepšovanie našich stránok.
Viac informácií nájdete na stránke Pravidlá používania cookies.
Kliknutím na „POVOLIŤ VŠETKO“ súhlasíte s uvedeným textom v plnom rozsahu. Viac informácií pri zakliknutí „UPRAVIŤ“.